كداميك از اين دو عدد درست است؟
نوشته شده توسط : اصغر رضایی


به گزارش فارس، علي مطهري در اولين كنفرانس دستاوردهاي نوين سيستم‌هاي صوت، تصوير و تلفن همراه، اظهار داشت: يكي از مشكلات در كشور ما عدم تكيه بر اطلاعات صحيح است.
وي ادامه داد: مثلاً ما در گزارش تحقيق و تفحص از مخابرات آورده‌ايم كه در بحث ضريب نفوذ اينترنت وزارت ارتباطات مدعي ضريب نفوذ 34 درصدي و مركز آمار مدعي 11 درصد ضريب نفوذ اينترنت است و مشخص نيست كه كداميك از اين دو عدد درست است؟ و يكي از دلايل اين دوگانگي عدم استفاده از روش‌هاي درست در تهيه آمار و دستيابي به اطلاعات است.

رئيس كميته مخابرات مجلس در بخش ديگري از سخنان خود به عدم استفاده كافي از شبكه فيبر نوري كشور، اشاره كرد و افزود: در حالي كه بزرگ‌ترين شبكه فيبر نوري را در كشور داريم و فيبر به محروم‌ترين روستاها كشيده شده است اما در بحث آموزش كاري نكرديم.

وي ادامه داد: با استفاده از اين امكان مي‌توان از دورافتاده‌ترين روستاها به بهترين دانشگاه‌هاي كشور متصل شد كه اين اتفاق حتي در پايين‌ترين نقطه نيز نيفتاده و حتي مدل آموزشي نيز براي آن ارائه نشده است.

مطهري همچنين با اشاره به قانون اصل 44، گفت: كارها بايد به بخش خصوصي واگذار شود و دولت نيز با سرعت و شتاب به مسائل كلان كشور بپردازد كه قانون اصل 44 در اين رابطه تنظيم شده است.

وي يادآور شد: رئيس محترم مجلس با حضور در يكي از جلسه‌هاي كميسيون صنايع گفتند كه مقام معظم رهبري از روند اجراي اصل 44 گله‌مند هستند و همين موضوع مبناي 12 سوال از وزراي اصل 44 شد كه بخشي از آن انجام شده و بخش ديگر هنوز ادامه دارد.

وي تاكيد كرد: گزارش‌هاي منتشر شده از كميسيون اصل 44 نشان مي‌دهد كه مجلس در اين رابطه حساس است و با حساسيت موضوع را دنبال مي‌كند.

رئيس كميته مخابرات مجلس همچنين در خصوص گله‌مندي‌هاي فعالان بازار از قاچاق تلفن همراه در كشور، گفت: پديده قاچاق تنها مختص به بازار تلفن همراه نيست و اين معضل دلايل متعددي دارد؛ اما آمادگي داريم كه با ارتباط مؤثر با فعالان اين بخش راهكارهاي مفيدي براي مقابله با آن پيدا كنيم.

itna




:: برچسب‌ها: خبر , اینترنت , مجلس , اینترنت , ضریب نفوذ ,
:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 105
|
تعداد امتیازدهندگان : 35
|
مجموع امتیاز : 35
تاریخ انتشار : 28 / 6 / 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: